Ofte stilte spørsmål: Boligventilasjon
Ikke lys i display. Anlegg fungerer ikke
1. Mangler strøm (230V). Gult LED lys på hovedkortet er slukket.
2. Hoved supply kabelen er defekt.
3. Ingen kontakt fra supply kabel til hovedkort.
4. Ingen kontakt mellom styrekort og hovedkort. Gult LED lys på hovedkortet blinker fort.1. Mangler strøm (230V). Gult LED lys på hovedkortet er slukket. Sjekk om der er strøm i stikkontakt på vegg.
2. Hoved supply kabelen er defekt. Bytt ut strømkabel (art. 320000-2).
3. Ingen kontakt fra supply kabel til hovedkort. Sjekk koblingspunkt på hovedkort / evt. koblingsklemme / bytt ut ledninger fra hovedkort til evt. koblingsklemme eller strømkabel.
4. Ingen kontakt mellom styrekort og hovedkort. Gult LED lys på hovedkortet blinker fort. Reparer eller bytt ut signalkabel om denne er defekt.Hvordan koble til trykkvakt?
Dette må gjøres av kvalifisert personell. Ønsker du å koble til en trykkvakt ta kontakt med installasjonsfirma som har installert anlegget eller en av Ventistål sine servicepartnere.
Klikk her for å se våre Servicepartnere
Hvordan koble til Co2 føler?
Dette må gjøres av kvalifisert personell. Ønsker du å koble til en Co2 ta kontakt med installasjonsfirma som har installert anlegget eller en av Ventistål sine servicepartnere.
Klikk her for å se våre Servicepartnere
Bestille filter for privatkunder
Filter kan bestilles gjennom vår filterabonnement.
Klikk her for å gå til filterportalenFranke og Røros Kjøkkenhette
Kjøkkenhette fra Franke og Røros Metall. (Røroshetta)
Dersom du opplever problemer med din kjøkkenhette fra Franke og Røros Metall, ber vi deg kontakte Røros Metall direkte på telefon 72 40 94 00 eller epost post@rorosmetall.no.
Reklamasjoner og service på Røros og Franke kjøkkenhette skal meldes inn til Røros metall via link, eller sende epost. Disse reklamasjonene skal ikke utbedres via Ventistål. Serviceskjema på nett: https://roroshetta.no/kundesenter/serviceskjema/
Eventuelt kan man sende mail med all informasjon til service@rorosmetall.no
Nødvendig informasjon på alle servicebestillinger:
1. Kundens fulle navn, adresse, telefon og epost.
2. Fabrikat, modell og serienummer.
3. Salgsdato og salgssted (dersom kunde hevder reklamasjon).
4. Feilbeskrivelse
5. Kjøpskvittering fra kunde og/eller forhandlerFor å finne serienummer til kjøkkenhetta tar du ut fettfilteret. Du finner en lapp inne i ventilatoren med type og serienummer på. Alternativt ta ut lampeglasset, så finnes en lapp innenfor med type og serienummer på.
Nilan: Driftstans i aggregatet
Er det driftstans i aggregatet – stopp aggregatet fra displayet.
Skru opp luken og åpne opp. Bytt filteret i aggregatet. La anlegget stå åpent i 6-8 timer.
Lukk luken og skru på anlegget.Finne serienummer på Nilan Compact P
Serienummeret er lokalisert på innsiden av aggregatet, nederst til høyre.
Ta av panelet på forsiden av aggregatet for å finne serienummeret.Nilan Compact P i perioder med uvanlig lav utetemperatur
Compact P Nordic er utstyrt med et forvarmebatteri som skal sikre normal drift, og unngå frost i motstrømsveksleren. Denne forvarmeren har en makseffekt på 1,2 kW og dermed begrenset hvor lav temperatur den kan løfte til frostsikker temperatur.
Det er derfor viktig at aggregatet har aktivert lavt viftetrinn ved lav utetemperatur.
Informasjon om denne funksjonen finner du i veiledningene for aggregatet. Det er litt ulikt for de forskjellige styringene. Her er instruks for modeller med CTS 602 HMI styring.
– Trykk på menyen øverst til venstre
– Bla nedover i menyen til «luftskifte».
– Velg: Vinter lav vent til trinn 1
– Velg: nivå vniter lav -14°C
Dersom innregulert.Dette vil sikre en god, energieffektiv og frostfri drift av aggregatet.
Når det er så kaldt ute er det særdeles viktig at det ikke er skitne filter, spesielt på avtrekkssiden (høyre filter). Ved lange tørre perioder (<20% fukt) vil det komme mer svevestøv da dette løsner fra overflater hvor det tidligere har vært bundet opp grunnet høyere fuktinnhold. Dette kan medføre at filter tetter seg raskere og det kan i noen tilfeller være vanskelig å se at filter er tett med det blotte øyet (støv har samme farge som filtermateriale).
Dersom det allikevel oppstår alarmer som kan være pga. lave utetemperaturer må service personell kontaktes.
Relevante artikler
AktueltEr du registrert kunde hos oss og ønsker webshoptilgang?
Som kunde hos Ventistål har du flere tiår med kompetanse og ekspertise i ryggen. Vi jobber hver dag for å levere gode løsninger som passer deg og dine behov. Vi tilbyr en rekke tjenester som blant annet prosjektering, rådgivning og mye mer. Med lokasjoner over hele landet leverer vi kortreist og effektivt.